Kik vagyunk?

  • Bán Annamari

    Angol nyelvtanár, a ketnyelvugyerek.hu alapítója, 8 éve neveli gyermekeit két nyelven, angolul és magyarul. Blogja az első olyan magyar nyelvű weboldal, amely korai nyelvtanulással, játékos otthoni nyelvátadással és kétnyelvűséggel foglalkozik. Pályáját gimnáziumi nyelvtanárként kezdte, majd gyermekei születése után váltott korosztályt, és azóta is kisgyerekekkel foglalkozik. Jelenleg egy családi napköziben dolgozik angol nyelvű nevelőként, és ovisoknak is tart foglalkozásokat. Gyermekei jól beszélnek angolul, amelyet édesanyjuk segítségével sajátítottak el. Blogján sok-sok ötletet oszt meg arról, hogyan támogathatják a szülők gyermeküket a játékos nyelvelsajátításban mesékkel, dalokkal, játékokkal. Ötleteiből kisgyerekekkel foglalkozó pedagógusok is csemegéznek.


  • Csáki Veronika

    Főállású anyaként sok évet tölthettem otthon a gyermekeimmel. Ez idő alatt kezdtem angolul tanulni, s tettem le a nyelvvizsgát. Majd 2005-től óvodapedagógusként dolgozom. Kicsik nyelvtanításával munkám első éveiben kezdtem foglalkozni, amire akkoriban némi ellentmondással gondoltam. Örömmel foglalkoztam gyerekekkel, ugyanakkor sokkal több fejlesztési lehetőséget láttam más- mozgásos, vagy művészeti-tevékenységekben. Az évek alatt, a kíváncsiság és kutakodás, és saját tapasztalatok hatására kezdett számomra világosodni, mi is az a korai nyelvi nevelés? Miért, és főként, hogyan is jó művelni azt? S az a bizonyos „nem árt, nem használ” érzés lelkesedéssé alakult át. A gyerekek fejlesztése során saját szakmai, és személyes fejlődésemre is egyre nagyobb igényem van. Azt mondják: „evés közben jön meg az étvágy”… én egyre éhesebb vagyok!


  • Fischer Márta

    A tanítás és a nyelvek mindig nagy szerepet játszottak az életemben. Közgazdászként végeztem, jogi és uniós tanulmányokat folytattam, majd éveken át a közigazgatásban dolgoztam, míg végül a szakfordító és szaknyelvi képzésekben megtaláltam azt a területet, ahol mindezt ötvözhetem. A kutatási eredményeket és számos jó példát látva kezdtem kislányaimmal angolul játszani, énekelni, beszélgetni. E kísérlet hozadéka minden várakozásomat felülmúlta. A tapasztalatok nem csak a korai nyelvelsajátítás pozitívumaiban erősítettek meg, de a felnőttek oktatásában is új utakat nyitottak meg előttem. Eközben magam is folyamatosan tanulok, hiszen a babák, a gyerekek nyelve idegen nyelven is egy külön világot jelent.


  • Fórikáné Csáki Orsolya

    Óvodapedagógus vagyok, Budapesten élek. Amikor azt a szót ízlelgetem, hogy „tapasztalat”, egy ház jut eszembe és a gondolataimban ez a ház most én vagyok. A házam alapja, hogy anya lettem; a téglák ebben a házban, a mindennapi munkám az óvodában; a belső terek közötti ajtók a nevelés komplexitásának és a nevelési területek kapcsolódási pontjainak lehetőségei. Az ablakaim a mérhetetlen kíváncsiságom, a repedéseim a munkámból, vagy éppen a személyiségemből adódó nehézségek. A cserepes virágok a házam ablakain a sikerélmény; a büszkeség, hogy valamire megoldást találtam, vagy az a kincstaláláshoz hasonlatos élmény, amikor az ember felismeri a tehetség csíráját egy kisgyerekben. A kéményem a szorongás és a harag szelepe. A bejárati ajtóm - ami az egyik kedvencem - alapvetően mindig nyitva áll, de az évek megtanítottak, hogy ez az ajtó nyitható, csukható, zárható. Szerintem mindenki egy teljes élet alatt épít-szépít házat. Abban hiszek, hogy az angol nyelv átadása az óvodás korban akkor hatékony, ha azt az óvodás gyerek sok játékkal, mozgással, színes élményekkel összekötve kapja.


  • Horváth Hajnalka

    Nagyon szerencsésnek érzem magam, mert az lehetek, ami mindig is szerettem volna: tanár, anya és feleség. 17 évesen már egy kis általános iskolás gyerekekből álló csoportom volt egy művelődési házban. Érettségi után pár évet az Egyesült Államokban töltöttem, majd tanári diplomám megszerzése után évekig felnőtteknek tartottam üzleti angol nyelvórákat. Hanga lányom születése (2005) óta szívügyemmé vált a kisgyermekkori nyelvi nevelés. Saját gyermekeim otthon, észrevétlenül szívják magukba az angol nyelvet. Nyitottságukat, könnyed és gátlásoktól mentes nyelvhasználatukat látva ébredtem rá a korai nyelvi nevelés előnyeire, mely óriási lelkesedéssel töltött fel. Tapasztalatomat és elkötelezettségemet óvodás csoportoknak tartott angol foglalkozásokon kamatoztatom Budapesten. Mindegyik korosztályt csodálatos dolog tudáshoz segíteni, de a kicsik szeretete és nyitottsága sokszorosan téríti meg a tanár által befektetett energiát. Megtaláltam a leginkább nekem való korosztályt, hiszen az ovis angol foglalkozásokon egyszerre lehetek tanár, anya, és egy kicsit kisgyermek is. Elérhetőségem: hajnalka.horvath@gmail.com


  • Kiss Andrea

    angol nyelv és irodalom szakos tanár és okleveles angoltanár végzettséggel rendelkező pedagógus, emellett pedig egy életvidám kisfiú büszke anyukája vagyok. 2004-ben kezdtem el dolgozni az ÁMK Széchenyi István Általános Iskolájában, Tiszakeszi községben. Az utóbbi években rengeteg változás történt iskolánkban; nagyban megváltozott a tanulói létszám és összetétel. Mára iskolánk tanulóinak többsége halmozottan hátrányos helyzetű, nehéz anyagi gondokkal küzdő családokból jön. A tanulási nehézségek mellett nagy kihívás számunkra a tanulók fegyelmezése és a szülőkkel történő kapcsolattartás is. Bízom benne, hogy megfelelő módszerekkel, feladatokkal és kommunikációval kialakítható egy olyan légkör, amelyben ezek a gyerekek is motiválhatóak. Az anyaságnak köszönhetően az utóbbi időben egyre inkább érdekel, hogy miként lehet észrevétlenül, játékosan becsempészni az angol nyelvet kisfiam mindennapjaiba. Szeretném, ha a jövőben egyre több kisgyermeknek lenne hasonló élménye, így szívesen tartok ovis angol foglalkozásokat is.


  • Mazzag Timea

    Pedagógus, középiskolai francia-matek szakos tanár vagyok, és gyakorló anyuka, mintegy 4 éve kezdtem el foglalkozni kisgyerekek francia nyelvelsajátításával, azóta gyűjtögetek ötleteket, könyveket, cikkeket, dalokat, mondókákat, módszereket, amelyeket otthon és más gyerekeivel is kipróbálok. 2013 szeptembere óta a Lycée Francais-ban tartok ovisoknak éneklős-mondókázós foglalkozásokat. A blogom hamarosan beindul, ott kisgyerekes anyukáknak fogok feltenni mindenféle ötleteket, cikkeket, linkeket a francia kisgyerekkori nyelvelsajátításával kapcsolatban. Terveim szerint Budapesten nemsokára kisgyerekes anyukáknak és gyermeküknek szóló éneklős-mondókázós, francia nyelvű foglalkozásokat indítok.


  • Osváth Erika

    Angol tanár és tanárképző tanár vagyok. Ezen belül útkereső immár 20 éve, 1993 óta, és sok-sok kincset találtam minden korosztály tanítása során, beleértve a tanárképző tanfolyamokat is. Célom, hogy mindezeket továbbadjam annak, aki elfogadja. Hiszek a tapasztalaton keresztül szerzett tudásban, a saját felismeréseink erejében, a kételkedés, a nyitottság, az értés és megértés fontosságában. Hiszem, hogy megszámlálhatatlan csoda van mindannyiunkban. Benned is, kedves olvasó. Hogy hol jártam eddig az utamat? Az International House Nyelviskolában Magyarországon és más országokban tanárként, gyermekszekció-vezetőként, tanárképző tanárként CELTA, YL, VYL, 1-1 és sok más képzésen, majd tanulmányi igazgatóként 2010-ig. Közben tananyagokat is fejlesztettem, tanárképző programokat írtam, online angol nyelvi képzés írásában is részt vettem, és kívülről is megfigyelhettem ezeket a folyamatokat. Társszerzője vagyok a "Mixed-ability Teaching" (OUP) módszertani szakkönyvnek. Ha ennél többet szeretnél tudni, látogasd meg útkeresésem egyik állomásaként létrejött blogomat: www.erikaosvath.com


  • Ujhelyi Márta

    Ujhelyi Mártának hívnak. 1991-ben végeztem a Testnevelési Egyetemen. Miután megszereztem a felsőfokú nyelvvizsgát, 2007-ben elvégeztem egy nemzetközi tanfolyamot, ahol angoltanári képesítést is szereztem. Évekig dolgoztam, mint utánpótlás kosárlabda szakedző egy budapesti egyesületnél, majd egy kosárlabda iskola alapító tagja lettem. A kisgyermekkori nyelvoktatás azért kezdett érdekelni, mert saját gyermekeimet is szerettem volna angolra tanítani. Leginkább a sport, a mozgás és a nyelvi nevelés ötvözését tartom izgalmas feladatnak. Keresem azokat a lehetőségeket, mozgásos játékokat, amiket ötvözni lehet a nyelvi neveléssel. Mindig nagyon szerettem rajzolni, festeni. Kifejezetten élvezem, mikor a gyerekekkel alkotunk valamit. Nagy öröm volt számomra, mikor először hallottam gyerekeimet angolul játszani. Minden szülőt csak bátorítani tudok, hogy vágjon bele!


  • Varga Balázsné Detti

    Varga Balázsné Gyulai Detty vagyok. Legfőbb prioritásaim közé tartozik a hit, a család, és tanári hivatásom. A külföldi barátainkkal való örömteli találkozások kisgyerekkorom óta meghatározták a nyelvhez való vonzódásomat. Iskolai keretek között kisebb, magán úton viszont annál nagyobb sikereket értem el a nyelvelsajátításban. Inkább akaraterőm, lelkesedésem és kíváncsiságom - mintsem tanáraim ösztönzése - vezetett el nyelvtanári pályára. Be akartam bizonyítani, hogy MÁSKÉPP is lehet nyelvet elsajátítani. Lehet játszva, örömmel és lelkesen fejlődni. Családunk mindennapjait átszövik a nyelvek. Nemcsak magyarul, hanem más nyelveken is társalgunk itthon. A játékos angolozásba örömmel fogadtunk be más – a gyerekeimmel egykorú – kicsiket is, mert meggyőződésem, hogy akkor gazdagodunk, ha megosztjuk, amink van. Örömmel adom át az angoltudást, az ezzel párosuló lelkesedést és várom, hogy egyszer szárba szökken az a mag, amit elvetettem.



Back to Top ↑